Τίς
γὰρ
τοιοῦτος
λιμὴν
,
οἷος
ἡ
Ἐκκλησία;
τίς τοιοῦτος παράδεισος , ὡς ἡ σύνοδος ἡ ὑμετέρα;
Οὐκ ἔστιν ἐνταῦθα ὄφις ἐπιβουλεύων , ἀλλ ' ὁ Χριστὸς μυσταγωγῶν·
οὐκ ἔστιν Εὖα ὑποσκελίζουσα , ἀλλ ' ἡ Ἐκκλησία ὀρθοῦσα·
οὐκ ἔστιν ἐνταῦθα φύλλα δένδρων , ἀλλ ' ὁ καρπὸς τοῦ πνεύματος·
οὐκ ἔστιν ἐνταῦθα φραγμὸς ἀκανθῶν , ἀλλ ' ἄμπελος εὐθηνοῦσα .
Ἐὰν δὲ ἄκανθαν εὕρω , εἰς ἐλαίαν μεταφέρω· οὐ γὰρ ἀπορίᾳ φύσεως τὰ ἐνταῦθα , ἀλλ ' ἐλευθερίᾳ προαιρέσεως τετίμηται·
ἐὰν δὲ λύκον εὕρω , πρόβατον ποιῶ , οὐ τὴν φύσιν μεταβάλλων , ἀλλὰ τὴν προαίρεσιν μεταφέρων . ∆ιὰ τοῦτο οὐκ ἄν ἁμάρτοι τις τῆς κιβωτοῦ τήν Ἐκκλησίαν μείζονα προσειπών. Ἡ μέν γάρ κιβωτός παρελάμβανε τά ζῶα καί ἐφύλαττε ζῶα, ἡ δέ Ἐκκλησία παραλαμβάνει τά ζῶα καί μεταβάλλει. Οἶόν τι λέγω. Εἰσῆλθεν ἐκεῖ ἱέραξ καί ἐξῆλθεν ἱέραξ· εἰσῆλθε λύκος καί ἐξῆλθε λύκος· εἰσῆλθε ἱέραξ ἐνταῦθα καί ἐξέρχεται περιστερά· εἰσέρχεται λύκος καί ἐξέρχεται πρόβατον· εἰσέρχεται ὄφις καί ἐξέρχεται ἀρνίον, οὐ τῆς φύσεως μεταβαλλομένης, ἀλλά τῆς κακίας ἐλαυνομένης.
τίς τοιοῦτος παράδεισος , ὡς ἡ σύνοδος ἡ ὑμετέρα;
Οὐκ ἔστιν ἐνταῦθα ὄφις ἐπιβουλεύων , ἀλλ ' ὁ Χριστὸς μυσταγωγῶν·
οὐκ ἔστιν Εὖα ὑποσκελίζουσα , ἀλλ ' ἡ Ἐκκλησία ὀρθοῦσα·
οὐκ ἔστιν ἐνταῦθα φύλλα δένδρων , ἀλλ ' ὁ καρπὸς τοῦ πνεύματος·
οὐκ ἔστιν ἐνταῦθα φραγμὸς ἀκανθῶν , ἀλλ ' ἄμπελος εὐθηνοῦσα .
Ἐὰν δὲ ἄκανθαν εὕρω , εἰς ἐλαίαν μεταφέρω· οὐ γὰρ ἀπορίᾳ φύσεως τὰ ἐνταῦθα , ἀλλ ' ἐλευθερίᾳ προαιρέσεως τετίμηται·
ἐὰν δὲ λύκον εὕρω , πρόβατον ποιῶ , οὐ τὴν φύσιν μεταβάλλων , ἀλλὰ τὴν προαίρεσιν μεταφέρων . ∆ιὰ τοῦτο οὐκ ἄν ἁμάρτοι τις τῆς κιβωτοῦ τήν Ἐκκλησίαν μείζονα προσειπών. Ἡ μέν γάρ κιβωτός παρελάμβανε τά ζῶα καί ἐφύλαττε ζῶα, ἡ δέ Ἐκκλησία παραλαμβάνει τά ζῶα καί μεταβάλλει. Οἶόν τι λέγω. Εἰσῆλθεν ἐκεῖ ἱέραξ καί ἐξῆλθεν ἱέραξ· εἰσῆλθε λύκος καί ἐξῆλθε λύκος· εἰσῆλθε ἱέραξ ἐνταῦθα καί ἐξέρχεται περιστερά· εἰσέρχεται λύκος καί ἐξέρχεται πρόβατον· εἰσέρχεται ὄφις καί ἐξέρχεται ἀρνίον, οὐ τῆς φύσεως μεταβαλλομένης, ἀλλά τῆς κακίας ἐλαυνομένης.
Αγ.Ιωάννου του Χρυσοστόμου